نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2134
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران ؛ از نمایش «جانان» در ارسباران تا رسیدن «سرخپوست» و «متری شش و نیم» به یونان

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 11 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (11 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

«دخترک آبرنگی» جایزه بهترین فلمبرداری را گرفت

«آرش صادقی» از دریافت جایزه بهترین فلمبرداری برای فلم کوتاه «دخترک آبرنگی» از جشنواره گلدن پیکچر امریکا خبر داد.

آرش صادقی فلمبردار «دخترک آبرنگی» در مصاحبه ای ذکر کرده است که برای تصویربرداری  تصمیم گرفته تا بر اساس خواسته های کارگردان و فضای داستان کار کند و بی‌ شک شرایط فلمسازی فلم کوتاه در ایران به سختی انجام می شود و هر فلم بر اساس بودجه شخصی فلمساز و تهیه کننده ساخته می شود.

فلم کوتاه «دخترک آبرنگی» یک درام عاشقانه است.

«سرخپوست» و «متری شیش و نیم» در جشنواره یونان

جشنواره بین‌المللی فلم سالونیکا در کشور یونان در این دوره میزبان دو فلم از سینمای ایران خواهد بود.

فلم‌های «متری شیش و نیم» و «سرخپوست» در بخش «افق‌های باز» جشنواره سالونیکا به ترتیب در تاریخ‌های پنجم و ششم نوامبر (۱۴ و ۱۵ عقرب) نمایش خواهند داشت. 

«متری شیش و نیم» اولین نمایش بین‌المللی خود را در بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فلم ونیز تجربه کرد و پس از حضور در چند جشنواره از جمله زوریخ سوئیس، هم‌اکنون در بخش رقابتی جشنواره فلم توکیو جاپان حضور دارد.

«سرخپوست» نیز پیش‌تر در اولین حضور خارجی خود در جشنواره فلم لندن به روی پرده رفته بود. 

لعیا زنگنه و ثریا قاسمی این بار در سریال «آقازاده»

«لعیا زنگنه» و «ثریا قاسمی» به سریال شبکه نمایش خانگی «آقازاده» به تهیه‌کنندگی «حامد عنقا» و کارگردانی «بهرنگ توفیقی» پیوستند.

زنگنه در دومین همکاری خود با عنقا این بار نیز در نقش مادر حامد با بازی «سینا مهراد» ایفای نقش می‌کند و ثریا قاسمی نیز نقش احترام مادرکلان کرکتر اصلی داستان را بر عهده دارد.

«مورچه خوار» مقابل کمره رفت

فلم سینمایی «مورچه خوار» به کارگردانی «شاهد احمدلو» و تهیه‌کنندگی «کیان باباییان» کلید خورد.

«مهدى کوشکى»، «رضا شفیعى جم»، «مارال فرجاد»، «لیندا کیانى» و «ایمان اشراقی» نخستین بازیگرانى هستند که تاکنون به ترتیب ایفاى نقش مقابل کمره حضور پیدا کردند.

در خلاصه داستان «مورچه خوار» آمده: احمق‌ها را معروف نکنیم…!

«جانان» در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده می شود

فلم سینمایی «جانان» به کارگردانی «کامران قدکچیان» یکشنبه ۱۲ عقرب (آبان)  ۱۳۹۸ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شود.

در خلاصه داستان این فلم که حس و حال نوستالژی های عاشقانه سینمای دهه ‌۶۰ ایران را دارد، آمده است: «جانان روایت عشق و وفاداری است. عشقی ناب از گذشته‌های دور و تلاقی این عاشقانه با داستان عشق دختر و پسری از نسل امروز.»

انیمیشن «بنیامین» به‌زودی به سینماهای ایران می‌آید

 انیمیشن «بنیامین» به کارگردانی «محسن عنایتی» به عنوان اولین انیمیشن سال ۹۸ سینمای ایران از ۱۵ عقرب (آبان‌) روی پرده سینماها می‌رود.

در خلاصه قصه «بنیامین» به تهیه‌کنندگی «مصطفی حسن‌آبادی» آمده است: "خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما بی عرضه بنیامین باعث گرفتار شدن مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر… ."

آغاز پیش‌فروش انترنتی تیکت تیاتر کودک و نوجوان

پیش‌فروش انترنتی تیکت نمایش‌های بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تیاتر کودک و نوجوان از امروز شنبه ۱۱ عقرب(آبان) آغاز شده است.

نمایش‌های بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تیاتر کودک و نوجوان در تالار فجر، سالن اصلی، پلاتو بوعلی و پلاتو عبادی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی‌سینا، سالن اصلی و پلاتو مجتمع شهید آوینی و تالار مهدیه شهر همدان به روی صحنه می‌رود.

 ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر